2konvolutt

Helgenytt 15. februar 2024

MISJONSMÅNEDEN FORTSETTER

- Søndag 18. februar

samles vi til kveldsgudstjeneste kl 18.00. Prest Steinar Hjerpseth taler og leder. Musikken er ved Kåre Øgreid. Det blir kirkekaffe med nystekte vafler og en hyggelig prat rundt bordene fra kl 17.15. Velkommen!

- Mandag 19. og onsdag 21. februar er det Samtalegrupper.

Er du i tvil, spør gruppeleder. Ønsker du å bli med i en gruppe, så snakk med prest Steinar eller diakon Olav.

Tirsdag 20. februar  kl 11.15 er det Gågruppe for damer.

Møt opp ved tavlen på den øvre parkeringsplassen i Hvervenbukta. Ta med niste og sitteunderlag.

Dette er et sosialt tiltak med mye humør og fellesskap.

Vi ser fremover:

- Kvinnenes Internasjonale bønnedag er 1. mars.

Denne bønnegudstjenesten er i Øståsen kirke denne gangen. Kvinnene samles kl 18.00 til suppe. Møtet starter kl 19.00.

KULTURKVELD

- Konsert med organisten Iver Kleive og gitaristen Knut Reiersrud, torsdag 11. april kl 19.00.

Disse folkekjære musikerne har turnert landet rundt og samlet fulle kirker med sitt program «Himmelskip»

Med sine gitarer berører Reiersrud både blues, jazz og verdensmusikk og ikke minst tilhørerens hjerte.

I samspill med Iver Kleive på kirkens nylig innkjøpte digitale orgel oppstår unike musikkopplevelser.                                                                                   I vår tid trenger vi å løftes med Kleives «toccata- store Gud vi lover deg!» som første gang ble fremført på Nobels fredskonsert. Det loves en musikalsk opplevelse av de sjeldne denne kvelden i Øståsen kirke!

Konserten arrangeres av Øståsen kirke i samarbeide med orgelleverandøren. Denne konserten blir en unik opplevelse og disse aktørene er vanskelige å få avtale med. Konserten blir en «innvielse» av vårt nye orgel.  Vi går bredt ut med invitasjon. Sett av torsdag 11/4!

Billetter kan kjøpes på Ticketmaster for kr 275 inkl avgift. Billetter kan også kjøpes i kirken for kr 250.