Helgenytt 17. august 2023

Nå starter vi på nytt arbeidsår. Velkommen til alle våre aktiviteter!

- Søndag 20. august kl 11.00 er det samlingsdag og vi feirer gudstjeneste.

Prest Steinar Hjerpseth taler og Anne-Brit L. Johansen leder. Diakon/Organist Olav Øgreid sørger for musikken. Det blir første samling hvor vi kan høre det nye orgelet i bruk. Sangkoret Canto medvirker. Det blir kirkekaffe inne eller ute.

- Tirsdag 22. august kl 11.15  starter gågruppa for damer.

Møt opp ved tavlen på den øvre parkeringsplassen i Hvervenbukta. Ta med niste og sitteunderlag. Dette er et sosialt tiltak med mye humør og fellesskap.

- Onsdag 23. august kl 10.00 - 13.00 starter Bamsestua!

Endelig kommer vi i gang igjen! Vi ønsker Heidi Kalland hjertelig velkommen som leder av dette tiltaket. Hun er full av entusiasme for dette og har også tatt seg av markedsføringen. Vi håper på god oppslutning om tiltaket.

Hun jobber deltid som assistent på Hellerasten skole og driver egen virksomhet med noe som heter Doula Heidi. Hun er da en veileder og støtteperson for kvinner som er gravide eller som nettopp har født. Heidi har et godt kontaktnett med foreldre i aldersgruppen og hun mener det er et stort behov på Tårnåsen.  Åpningstiden blir hver onsdag kl 10 - 13.  Se ellers plakaten vår vedlagt og facebook-siden på "Bamsestua Øståsen kirke".

bamsestua

- Lørdag 26. juni kl 17 får vi sommerkonsert ved Kristin Brynjulvsrud.

Hun spiller på flygelet og synger. Dette er en flott anledning til å høre Grieg og annen musikk fremført live. Billett kr 150 ved inngangen.

Velkommen til en annerledes musikkopplevelse! Se ellers vedlagte plakat.

Om noen har behov for å snakke med prest eller diakon eller andre i menigheten, så ikke vær redd for å ta kontakt.

Savner du noe i Helgenytt så er det fint å få en melding om det.

Vet du om noen som burde stå på mailinglisten, så si ifra om det også.

Du kan kontakte oss på:

Olav Øgreid, diakon/daglig leder