Helgenytt 9. november 2023

- Søndag 12. november er det Felles gudstjeneste for Oslo/Øståsen/Lillestrøm.

Vi er invitert til felles gudstjeneste kl 11.00 i Metodistkirken i Oslo (tidligere Centralkirken) St Olavsgt 28. Prest Steinar Hjerpseth taler og Simen Hustoft leder. Promising synger. Musikk ved Kåre Øgreid med band. Søndagsskole og kirkekaffe.

Det er trangt om parkeringen i Oslo, så det anbefales å ta tog til Nasjonalteateret og spasere bort til kirken. Tog fra kolbotn søndag kl 09.56 eller 10.26. Toget bruker 22 minutter til Nasjonalteateret.

- Tirsdag 14. november  kl 11.15  er det Gågruppe for damer.

- Tirsdag 14. november kl 19.00 øver Canto.

- Onsdag 15. november kl 11.00 - 14.00 er det Bamsestua!

For hjemmeværende med små barn i alderen 0 - 6 år. Det var 3 barn + voksne sist onsdag. Vi endrer tiden til 11.00 - 14.00 for å få det til å passe for flere. Hjelp oss å gjøre dette tiltaket kjent.

- Torsdag 16. november kl 12.00 - 14.00 er det Formiddagstreff!

Dagens gjest er Øystein Brinch med programmet: «70 år ved pianoet». Som vi vet er Øystein en fremragende pianist. Gå ikke glipp av denne «konserten». God bevertning!

HUSK DUGNADEN

Lørdag 11. november kl 10.00 - 14.00.

Det er mange oppgaver som skal gjøres, både små og enkle og mer krevende. Det er derfor viktig at så mange som mulig kommer. Det er også en sosial samling med godt humør. Vi får pause med noe varmt å spise.

Vi trenger flere kirkeverter!

Vi skal nå sette opp fordeling av oppgavene for våren, deriblant kirkeverter. Kan noen tenke seg å være kirkevert noen søndager i halvåret? Vi bruker å ha to kirkeverter hver søndag. Det betyr å møte opp 1/2 time før gudstjenesten og stå i døren og ønske velkommen. I tillegg skal man koke kaffe og sette fram kjeks eller kake til kirkekaffen. Man trenger ikke å bake kaker uten at man selv ønsker å gjøre det. Det er kjeks i kirken til bruk for kirkekaffen. Si ifra til Olav eller Steinar, så tar vi deg med på listen.

Vi gjentar denne meldingen: Budsjett ved utgangen av oktober er på kr 480000 i gaveinntekter. Det har pr idag kommet inn kr 422194 inklusiv høstofferet. Takk for alle gaver!